top of page
VARIS
Pupitre doble de fusta de pi, s. XX.
CLASSES de RESTAURACIÓ de MOBLES ANTICS
Arriba al taller brut, corcat i amb les potes malmeses.
S’ha hagut de desinfectar (@tratamientosgarbi)
De refer potes. Consolidar la fusta de tot el banc amb paraloid a xeringa. Fixar amb perns de fusta juntes debilitades pel corc i tornar a posa-hi els claus autèntics. Decapar. Reintegrar amb estuc de serradures i amb estuc al guix les parts més deteriorades, s’han deixat a la vista alguns forats i galeries a gust dels propietaris. Envernissat amb gomalaca i acabat a cera.
Arriba al taller brut, corcat i amb les potes malmeses.
S’ha hagut de desinfectar (@tratamientosgarbi)
De refer potes. Consolidar la fusta de tot el banc amb paraloid a xeringa. Fixar amb perns de fusta juntes debilitades pel corc i tornar a posa-hi els claus autèntics. Decapar. Reintegrar amb estuc de serradures i amb estuc al guix les parts més deteriorades, s’han deixat a la vista alguns forats i galeries a gust dels propietaris. Envernissat amb gomalaca i acabat a cera.
Safata japonesa, s. XX (1900-1920).
CLASSES de RESTAURACIÓ de MOBLES ANTICS
Reclinatori massís de fusta de bedoll, s. XX.
GEMMA GUARCH Restauració.
Peu de làmpada de fusta amb pa d'argent, s.XIX.
CLASSES de RESTAURACIÓ de MOBLES ANTICS
Moblet Modernista, amb marqueteria i fons folrat de seda, principis s. XX.
GEMMA GUARCH Restauració.
Esclops de nens, s. XX, anys ‘50.
CLASSES de RESTAURACIÓ de MOBLES ANTICS.
Màquina de cosir Alfa, Pais Basc, s. XX.
CLASSES de RESTAURACIÓ de MOBLES ANTICS
Màquina de cosir Weinhagen, s. XX.
CLASSES de RESTAURACIÓ de MOBLES ANTICS i GEMMA GUARCH Restauració.
Bagul_maleta de viatge s. XIX.
GEMMA GUARCH Restauració.
Els baguls són mobles en forma de caixa tancada, normalment fets de fusta i materials com, metall o pell. Els baguls de fusta es fan servir des de fa segles per a l'emmagatzematge de roba, teixits, sedes…
No es coneix amb exactitud l'origen d'aquests baguls, però s'han trobat baguls en tombes de faraons com Amenhotep III (segle XV a. C).
Els baguls de fusta van ser molt utilitzats pels imperis Grec i Romà, també eren un dels principals mètodes d'emmagatzematge i transport durant l'Edat Mitjana i el Renaixement.
El prototip d'una MALETA va aparèixer a mitjans del segle XIX. La seva història comença en 1837 quan Louis Vuitton - un fill d'un fuster de setze anys - arriba a París i es converteix en aprenent de mestre Marechal, que va fer caixes de viatge i barrets.
Després de treballar molt de temps i haver adquirit experiència, Louis Vuitton va començar el seu propi negoci. En 1854, va obrir el seu primer taller a París a Rue Neuve des Capucines. Gràcies a la seva qualitat es van fer populars entre l'elit francesa, i després, va esdevenir embalatge privat de l'emperadriu Eugenia (l'esposa de l'emperador Napoleó III).
En 1858, va crear la seva primera obra mestra evolutiva - una caixa plana que semblava una maleta moderna comuna. Aquesta caixa es deia "Trianon".
Era extremadament lleugera. Abans de la seva invenció, les caixes de viatge (cofres) tenien tapes arrodonides, i era impossible apilar per transportar-les de manera convenient.
Els baguls són mobles en forma de caixa tancada, normalment fets de fusta i materials com, metall o pell. Els baguls de fusta es fan servir des de fa segles per a l'emmagatzematge de roba, teixits, sedes…
No es coneix amb exactitud l'origen d'aquests baguls, però s'han trobat baguls en tombes de faraons com Amenhotep III (segle XV a. C).
Els baguls de fusta van ser molt utilitzats pels imperis Grec i Romà, també eren un dels principals mètodes d'emmagatzematge i transport durant l'Edat Mitjana i el Renaixement.
El prototip d'una MALETA va aparèixer a mitjans del segle XIX. La seva història comença en 1837 quan Louis Vuitton - un fill d'un fuster de setze anys - arriba a París i es converteix en aprenent de mestre Marechal, que va fer caixes de viatge i barrets.
Després de treballar molt de temps i haver adquirit experiència, Louis Vuitton va començar el seu propi negoci. En 1854, va obrir el seu primer taller a París a Rue Neuve des Capucines. Gràcies a la seva qualitat es van fer populars entre l'elit francesa, i després, va esdevenir embalatge privat de l'emperadriu Eugenia (l'esposa de l'emperador Napoleó III).
En 1858, va crear la seva primera obra mestra evolutiva - una caixa plana que semblava una maleta moderna comuna. Aquesta caixa es deia "Trianon".
Era extremadament lleugera. Abans de la seva invenció, les caixes de viatge (cofres) tenien tapes arrodonides, i era impossible apilar per transportar-les de manera convenient.
Màquina de cosir marca Silvia s. XIX.
GEMMA GUARCH Restauració.
La màquina de cosir fa la seva entrada a la història de la tecnologia en el darrer terç del segle XVIII, amb el prototip creat pel britànic Thomas Saint, el 1790…
A finals del s. XIX la màquina ja forma part dels escenaris de treball i domèstics de les societats industrials, entre aquests Catalunya. Miquel Escuder Castella, terrassenc establert a Barcelona, el 1862 fabrica i ven la 1a màquina de cosir espanyola amb el nom “Aurora”
En els seus inicis per a ús domèstic es va concebre com a objecte de luxe, però es va anar fent lloc en les economies més humils, entre les eines de costura de les joves que preparaven l’aixovar per al casament, les mestresses de casa l’adquirien per cosir la roba blanca i la de vestir i, si calia, per treballar-hi per compte propi i o aliè.
Es posa l’exemple dels efectes perniciosos de la màquina de cosir sobre la salut i la moralitat les cosidores. S’afirmava que el moviment continuat de les cames sobre els pedals despertava una excitació sexual de tal magnitud que, fins i tot, les obligava a fer-se banys d’aigua freda per contenir-la.
La màquina de cosir fa la seva entrada a la història de la tecnologia en el darrer terç del segle XVIII, amb el prototip creat pel britànic Thomas Saint, el 1790…
A finals del s. XIX la màquina ja forma part dels escenaris de treball i domèstics de les societats industrials, entre aquests Catalunya. Miquel Escuder Castella, terrassenc establert a Barcelona, el 1862 fabrica i ven la 1a màquina de cosir espanyola amb el nom “Aurora”
En els seus inicis per a ús domèstic es va concebre com a objecte de luxe, però es va anar fent lloc en les economies més humils, entre les eines de costura de les joves que preparaven l’aixovar per al casament, les mestresses de casa l’adquirien per cosir la roba blanca i la de vestir i, si calia, per treballar-hi per compte propi i o aliè.
Es posa l’exemple dels efectes perniciosos de la màquina de cosir sobre la salut i la moralitat les cosidores. S’afirmava que el moviment continuat de les cames sobre els pedals despertava una excitació sexual de tal magnitud que, fins i tot, les obligava a fer-se banys d’aigua freda per contenir-la.
Moble auxiliar de fusta massissa de noguera, 1/2 s. XXI.
CLASSES de RESTAURACIÓ de MOBLES ANTICS
Bagul d’aixovar d’home, Castilla la Manxa, s. XX.
GEMMA GUARCH Restauració.
Aquests tipus de baguls es feien per anar guardant l’aixovar dels fills fins a tenir-lo complert i regalar-lo pel casament. En aquest cas sabem que hi van posar mantes de llana d’ovella, calçons d’home, camises, samarres, era per a un noi pastor d’ovelles.
Aquests tipus de baguls es feien per anar guardant l’aixovar dels fills fins a tenir-lo complert i regalar-lo pel casament. En aquest cas sabem que hi van posar mantes de llana d’ovella, calçons d’home, camises, samarres, era per a un noi pastor d’ovelles.
Galan de nit- majordom de la Sastreria Gales del Pg. de Gracia de BCN, 1943-70. De bambu.
CLASSES de RESTAURACIÓ de MOBLES ANTICS
Botiquí_Farmaciola vintage de fusta de pi massís, s. XIX.
CLASSES de RESTAURACIÓ de MOBLES ANTICS
El botiquí va tenir els seus orígens a l'Antic Egipte i després va passar també als grecs i romans. La seva única funció era facilitar el transport d'instruments mèdics i es deia: «la caixa del xerrac», ja que hi incloïa un gran xerrac per tallar ossos, la seva versió moderna no es va desenvolupar fins a 1828 quan el metge alemany Wilhelm Wienerschnitzel es va associar amb l’enginyer industrial rus Dimitri IvanovichVotikyn per produir-los en massa.
Però el rus el va trair apropiant-se de la patent i imposant-li el seu cognom a la invenció. Després de 3 anys de recerca i experimentació, Votikyn va desenvolupar el primer model que es podia carregar a l'esquena. Contenia: medicines en ampolles i ampolletes de butxaca i una llitera desmuntable amb una manta. Es van fer farmacioles portàtils i per fixar a la paret per atendre els primers auxilis en cas de necessitat. Amb el pas del temps i la miniaturització dels components, la farmaciola ha inclòs nous elements i s'ha fet més petit i fàcil d’utilitzar.
El botiquí va tenir els seus orígens a l'Antic Egipte i després va passar també als grecs i romans. La seva única funció era facilitar el transport d'instruments mèdics i es deia: «la caixa del xerrac», ja que hi incloïa un gran xerrac per tallar ossos, la seva versió moderna no es va desenvolupar fins a 1828 quan el metge alemany Wilhelm Wienerschnitzel es va associar amb l’enginyer industrial rus Dimitri IvanovichVotikyn per produir-los en massa.
Però el rus el va trair apropiant-se de la patent i imposant-li el seu cognom a la invenció. Després de 3 anys de recerca i experimentació, Votikyn va desenvolupar el primer model que es podia carregar a l'esquena. Contenia: medicines en ampolles i ampolletes de butxaca i una llitera desmuntable amb una manta. Es van fer farmacioles portàtils i per fixar a la paret per atendre els primers auxilis en cas de necessitat. Amb el pas del temps i la miniaturització dels components, la farmaciola ha inclòs nous elements i s'ha fet més petit i fàcil d’utilitzar.
Escala de cargol de biblioteca anglesa, de fusta massissa de faig, estil victorià, s. XX.
GEMMA GUARCH Restauració.
Nevera vintage marca FRIA, 1a 1/2 s. XX.
CLASSES de RESTAURACIÓ de MOBLES ANTICS
CAIXA de MARINER, fusta massissa d’arbre de ribera, policromada pintura a oli. Catalunya, s. XVIII.
GEMMA GUARCH Restauració.
Banc d’església de fusta massís, s. XX.
CLASSES de RESTAURACIÓ DE MOBLES ANTICS.
Penjador de fusta massís de pi, s. XX.
CLASSES de RESTAURACIÓ DE MOBLES ANTICS.
9 capses petites de marqueteria. Aquestes capses tenen una història molt bonica.
CLASSES de RESTAURACIÓ DE MOBLES ANTICS.
Taula de ferrer “portàtil”, de fusta de pi massis, principis s. XX.
CLASSES de RESTAURACIÓ DE MOBLES ANTICS.
Capsa de cosir, massissa de noguera. 1ª 1/2 s. XX.
GEMMA GUARCH Restauració.
Antic banc de fusta massissa d’olm, s. XIX.
CLASSES de RESTAURACIÓ de MOBLES ANTICS
Manxa de xemeneia amb broquet de bronze del s. XIX
CLASSES de RESTAURACIÓ de MOBLES ANTICS.
Cantirer antic de 2 càntirs de fusta massissa de pi, s. XIX
CLASSES de RESTAURACIÓ de MOBLES ANTICS
bottom of page